22.12.16

Корупція в «Укрзалізниці» масштабна та диверсифікована, – експерт

Халатність працівників та системна корупція «Укрзалізниці» є основними причинами низьких прибутків держпідприємства. Зловживання в цій структурі є численними і масштабними.

Таку думку в ефірі інформаційного проекту «Перші про головне. Коментарі» висловив Віктор Медвідь, директор консалтингової компанії «Вільямінвест».

Економіст, зокрема наголосив, що втрати, через які державне підприємство не може заробляти більше коштів, виникають через неефективність управління підприємством та масштабну корупцію в управлінні та закупівлях на «Укрзалізниці».

«Халатність працівників та системна корупція «Укрзалізниці» є основними причинами низьких прибутків держпідприємства. При якісному менеджменті, належній мотивації працівників, і головне – усуненні масштабних зловживань, ця структура могла б заробляти набагато більше, аніж зараз. Корупція в «Укрзалізниці» масштабна ти диверсифікована. На ремонті та закупівлі нових вагонів заробляють одні, на продажу квитків – інші, на ремонті колій – треті, і так далі. На затратах набагато простіше красти, натомість на прогресі набагато важче, адже це вимагає формування інвестиційної програми, розтермінованої в часі. А у нас влада постійно змінюється і кожен вважає, що не встигне вкрасти», – підкреслив фахівець.

Відповідальними за такий стан справ на державному підприємстві експерт називає керівництво «Укрзалізниці», очільника профільного міністерства та прем’єр-міністра України: «якщо говорити про тих, хто точно знає, що відбувається, однак нічого не робить для того, щоб це змінити, то це безпосередній керівник державного підприємства «Укрзалізниця», міністр інфраструктури та голова Кабінету Міністрів України. Балчун, Омелян та Гройсман».

Директор консалтингової компанії пояснив, що після зміни влади в 2014 році кінцевими вигодоодержувачами від «Укрзалізниці» є шість фізичних осіб в Україні: «загалом ми можемо говорити про дві групи підприємців, чи швидше, власників усіх тих підприємств, які отримують прибуток від обслуговування різноманітних процесів на «Укрзалізниці». Є конкретні групи – з Заходу і Сходу України. Сьогодні, у зв’язку зі зміною влади та загальним послабленням так званої східної групи, перевагу мають бізнесмени з Західної України. Загалом, можемо говорити про шість фізичних осіб – бенефіціарів».

Нагадаємо, нещодавно керівник ДП «Укрзалізниця» Войцех Бальчун заявив про те, що держпідприємство завершить рік з прибутком 300 млн грн.